SebArkAn ciNtaMu

10:12 PM


Ya, sebarkan cinta-Mu...


Senyum manusia itu, hanya Tuhan yang tahu ertinya. Senyum itu memang menzahirkan ceria, namun untuk kebanyakan waktu, senyum itu adalah bagi menyembunyikan rahsia hati.


Sedikit ulasan --->
Inilah novel yang cuba mengurai makna senyuman seorang manusia yang bergelar anak, ibu, bapa, isteri, dan yang bergelar suami. Indahnya, ia dihuraikan dengan Islam, dan hasilnya semuanya kembali kepada Tuhan.
Kisahnya bermula dengan Ibu Dhiya', seorang isteri taat yang tinggi ilmu agamanya, terpaksa menjadi tukang sapu di sebuah kolej swasta. Di situlah Ibu Dhiya', didatangi pelbagai persoalan hati daripada setiap golongan di kolej itu. Ibu Dhiya' berusaha membantu walaupun dirinya juga ada rahsia, yang menanggung derita masa lalu. Ibu Dhiya' dengan ilmu agamanya, dengan penuh hikmah mendekati hati warga kolej itu bagi memberikan makna yang lebih bererti dalam senyuman mereka, dengan cara yang suci, dengan cara Islam, dan akhirnya jadilah ia, senyuman yang menyebarkan cinta.

Boleh jugak usha2 link nie

You Might Also Like

8 Comment

  1. Apa ko ni , aku x ske jiwang2 ni ~~ , hahahaa~~

    ReplyDelete
  2. mana ada jiwang mna pun mr.bhai... hehe

    ReplyDelete
  3. sbb novel tebal sngt

    nnt da jauh bace, hat mula2 tu lupe

    ReplyDelete
  4. hibari,,mcm tue eh?.. slalu ambil main point apa yg nk dsmpaikn, jlan cerita yg mnarik tue kredit bg satu2 novel,, hehe..

    ReplyDelete
  5. hehe.aku pulak selalu bce page depan dngn page terakhir je :P

    ReplyDelete
  6. akak Fatimah Syarha ni senior saya mase skolah dulu..hehe..(:

    ReplyDelete
  7. betul ka kak alex...waaa..hebat kn dia,, kira adik junior dia(kak alex), ikut jejak lgkah la nie..hehe.. good at writing,, hehe

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You

Informasi

Travel & Beauty Blog

Sponsored