Beauty Tips : Keraskan Tudung

by - March 26, 2014

Greetings and Assalamualaikum to all. 
Sharing with uolls beauty-beauty kat luar sana.

Beauty2 semua pakai tudung jenis apa ya. Bawal macam Shad? Akel macam Shad? Senang tak beuty2 semua bentukkan tudung.  Senang 'jadi' tak? Kadang-kadang tu rasa geram jugak kan bila time kita kalut-kalut nk pergi kuliah, nak pergi pejabat, tudung pulak susah nak jadi. Meh sini nak share tips best dengan beauty semua.


Thing that you need ofcoz
- Your scarf
- Iron
- And the important thing is Fabric Starch.


Mr. Muscle Kiwi Kleen (Fabric Starch)
Price : RM7.90*
Starch ni digunakan untuk keraskan fabric.

JOM TENGOK STEP-STEP

1. Iron tudung anda as usual.


2. Dah siap iron tudung anda, ambik starch tadi, goncang-goncang
dulu ya sebelum sembur kat tudung you all.


3. Sembur Starch dekat bahagian lipatan bahagian muka.
*Opps, tak tau nak explain cane.. Uolls yang wear hijab faham kan.
Sembur ala kadar saja. Sikit je, tak perlu bebanyak.


4. Next, iron semula bahagian yang kita sembur starch tadi.


5. Dah siap dah. Pakai tudung uolls macam biasa. Confirm lah 
senang jadi dah tudung uolls. Cepat dan pantas kan.


Done for the tips, Selamat Mencuba ya pretty2 semua.


You May Also Like

15 Comment

  1. Assalamualaikum shad! teringat zaman sekolah dulu buh lilin kat tepi tudung bahagian muka tu. ahha keras kejung seminggu rasanya. hehehe nice tutorial shad... baru tahu Mr. Muscle Kiwi Kleen (Fabric Starch) ni untuk tudung. kuikuiiii ;p

    ReplyDelete
  2. Info menari
    ⇨sampai sekarang masih gunakan lilin untuk keraskan tudung bawal ツ

    ReplyDelete
  3. Good info....sesuai sangat...

    ReplyDelete
  4. Kita letak lilin jeaa :3 Tapi utk tudung sekolah je la hahaha

    ReplyDelete
  5. tak tahu pulak kiwi clean ada produk fabric starch :P

    ReplyDelete
  6. Gud info..blh suggest pd anak2 dan isteri PCL , tq

    ReplyDelete
  7. @Sheila Salim puas dah cr kat pasaraya fabric starch nie dah xde kuar lagi skrg...sapa leh tolong carikan sy mmg guna starch nie dr dl lagi...

    ReplyDelete
  8. salam sis..puas saya cari fabric starch nie kt pasaraya..tp x jumpa pon..dri supermarket besar smpai la kecik-kecik punyer kdai..bley bantu sy utk dapatkan x?
    nie email sy miztyhaz@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. salam..saya ade jumpa starch baru..tp bukan brand kiwi kleen..brand lain..ok lah saya gune semenjak kiwi kleen dah xde ni..kalau saya belikan boleh lah email fatinummi91@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. @SK Leban Chondong
    salam..saya ade jumpa starch baru..tp bukan brand kiwi kleen..brand lain..ok lah saya gune semenjak kiwi kleen dah xde ni..kalau nak saya belikan boleh lah email fatinummi91@yahoo.com

    ReplyDelete
  11. @SK Leban Chondong
    salam..saya ade jumpa starch baru..tp bukan brand kiwi kleen..brand lain..ok lah saya gune semenjak kiwi kleen dah xde ni..kalau nak saya belikan boleh lah email fatinummi91@yahoo.com

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You