Kun Anta by Humood AlKhudher - حمود الخضر - كن أنت | Lirik Arab & Terjemahan | Download Mp3

12:55 AM

Greeting and Assalamualaikum to all.

Kun Anta by Humood AlKhudher حمود الخضر - كن أنت | Lirik Arab & Terjemahan | Download Mp3. Di malam yang indah ini, tetiba ada member wasap video pendek lagu Kun Anta. Macam best la pulak lagu arab ni.

Kun Anta by Humood AlKhudher

Cari-cari dekat Youtube ada jumpa Youtuber, Wani dia buat cover lagu arab ni. Alahai so sweet lah. Shad ada embed kan jugak video dari penyanyi asalnya kat bawah ni. Enjoy the song all. Shad dah 3-4 kali dah sehari asyik ulang-main lagu yang sama ja ni. Hehe.


Jom lah kita belajar bahasa Arab pulak malam ni ya semua. Lirik lagu dia pun cantik dan mendalam sangat kan. Just be yourself dan bersyukur dengan apa yang kita ada. Alhamdulillah untuk segala yang Allah berikan kepada setiap hamba-Nya. Kenapa kita nak ubah diri kita untuk mendapatkan perhatian dari orang lain? Sedangkan Allah hanya pandang hati setiap insan.

Tajuk Lagu : Kun Anta - كن أنت
Penyanyi Asal : Humood Alkhudher - حمود الخضر 

لأجاريهم، قلدت ظاهر ما فيهم
Ketika ingin bersaing dengan yang lain,
aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya. 

فبدوتُ شخصاً آخر، كي أتفاخر
Jadi aku boleh jadi seorang yang lain
hanya untuk berbangga

و ظننتُ أنا، أنّي بذلك حُزْت غنى
dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan

فوجدتُ أنّي خاسر، فتلك مظاهر
Tetapi yang kuperolehi hanyalah kerugian di atas perwatakanku ini.

لا لا
لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا
Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan,
kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini
di dalam hati ia bersinar.

لا لا
نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى
kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas.

كن أنت تزدد جمالاً
Jadilah diri kamu sendiri
pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada

أتقبّلهم، الناس لست أقلّدهم
Sungguh aku menerima mereka
tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka

إلا بما يرضيني، كي أرضيني
melainkan apa yang aku terima itu aku telah redha.

سأكون أنا، مثلي تماما هذا أنا
aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri
inilah aku

فقناعتي تكفيني، ذاك يقيني
hal ini kurasakan sudah cukup
dan aku sangat pasti

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku
aku tidak perlukan orang lain menerimaku

وأكون أنا، ما أهوى أنا، مالي وما لرضاهم
aku akan jadi apa yang aku suka
kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?

=============================================



لأجاريهم، قلدت ظاهر ما فيهم
فبدوتُ شخصاً آخر، كي أتفاخر

و ظننتُ أنا، أنّي بذلك حُزْت غنى
فوجدتُ أنّي خاسر، فتلك مظاهر

لا لا
لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا
لا لا
نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى
Oh Wo Oh, Oh Wo Oooh, Oh Wo Oh, Oh Wo Oooh, Oh Wo Oh, Oh Wo Oooh
كن أنت تزدد جمالاً

أتقبّلهم، الناس لست أقلّدهم
إلا بما يرضيني، كي أرضيني

سأكون أنا، مثلي تماما هذا أنا
فقناعتي تكفيني، ذاك يقيني

لا لا
لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا
لا لا
نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى
كن أنت تزدد جمالاً

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم
وأكون أنا، ما أهوى أنا، مالي وما لرضاهم

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم
وأكون أنا، ما أهوى أنا، لن أرضى أنا برضاهم

لا لا
لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا
لا لا
نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى
كن أنت تزدد جمالاً


كلمات: سيف فاضل
ألحان: حمود الخضر
توزيع ومكس: حمزة نمرة
============================================

Download Mp3 Kun Anta [3.63MB]

You Might Also Like

16 Comment

  1. tetiba lagu arab laa plak.. nanti nak dengar laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. download mp3 kak eyda.. hehe.. jom nashed sama-sama.. la la, la nahtajul ma la... :D

      Delete
  2. Replies
    1. hehe.. download jgn tak download... :D dropbox yang sir muizz ajar tu.. haha

      Delete
  3. Hok laki yg nyayi hensem gilo hahahah... adesss parok2 kak.ni.encik.abng taw parah la

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. orang arab kak, hensem kan..hidung dia tinggi.. hehe :D

      Delete
  4. Replies
    1. seetuujuu... hehe.. panas dari oven.. :D

      Delete
  5. Kun Anta..maksudnya apa ya...Kun tu bukan JADI dan ANTA tu saya..ehh..betul ke..Shad..tlg terjemahkan kan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kun = Jadilah
      Anta = kata ganti nama untuk kamu
      saya dalam bahasa arab = ana
      kun anta : jadilah diri kamu (be yourself)
      haaa, macam tu lah maksudnya kot, hehehe..

      Delete
  6. lagu ni tengah in sangat kan.. hehehe..

    ReplyDelete
  7. Sebab tu la bahasa Arab adalah Bahasa Al-Quran. Merdu dan menusuk jiwa terutama jika lirik dan maksud yg baik. Hayati la lirik nya yg bley ditafsirkan agak berbeda. Kun Anta wa fil qul-qalbi. terserah kamu mengikut hati kamu. Sesuai untuk memuja Allah

    ReplyDelete
  8. Hey yang punua bolg . Boleh kenal? Or ada bbm / hatsapp kah?

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You

Heart 1

Travel & Beauty Blog

Sponsored