Mudahnya Shopping Online dengan Lazada App dan MOLPay Cash

by - May 11, 2017

Greetings and Assalamualaikum to all.

Mudahnya Shopping Online dengan Lazada Malaysia App Dan MOLPay Cash. Rasanya ramai yang dah kenal dengan Lazada Malaysia kan. Ia merupakan laman sesawang untuk menjual dan membeli belah atas talian yang terbesar di Asia tenggara/ Southeast Asia’s number one online shopping and selling destination. Lazada Malaysia memang dah menjadi number 1 favorite​ shopping site bagi Shad. Bestnya Lazada Malaysia pada Shad sebab banyak pilihan barang, harga berbaloi, banyak diskaun, penghantaran percuma dan cepat, ada buyer protection dan banyak lagi.

Lazada App

Shopping secara online di Lazada Malaysia  ternyata lebih mudah dengan menggunakan Lazada Malaysia App. Boleh download aplikasi secara percuma sekarang di "App Store / Google Play store".

Lazada app download :

Adanya aplikasi ini memudahkan untuk kita yang sememangnya menggunakan smartphone untuk aktiviti harian. Lazada Malaysia App memang sangat senang digunakan/easy to use, mudah faham walaupun untuk yang baru kali pertama guna, dan ianya selamat/secure. Setiap kali(banyak kali) Shad shopping dekat Lazada Malaysia, memang melalui aplikasi di telefon pintar. So far, memang tak pernah ada masalah lagi.

Molpay cash 7-Eleven

Selain boleh bayar secara online melalui Online-bankin, Cash on Delivery, PayPal ataupun Debit/Credit Card, pembeli juga boleh membuat bayaran kepada Lazada Malaysia secara Tunai/ Cash melalui MOLPay Cash @ 7-Eleven.

Apa itu MOLPay?
MOLPay, leading payment in Southeast Asia solutions provider and 7-Eleven Malaysia, the country’s largest convenience store chain come together for an innovative payment option. Consumers can now pay cash at the nearest 7-Eleven outlets for items they bought online.

Bayaran MOLPay ini boleh di buat di kaunter 7-Eleven (Over the counter payment). Sangat memudahkan bagi anda yang mungkin tak ada online banking dan memang sesuai kepada yang prefer bayaran melalui cash. 

So, jom tengok apa yang Shad nak beli di Lazada Malaysia menggunakan Lazada Malaysia App dan membuat bayaran menggunakan MOLPay Cash

1. Buka Lazada Malaysia App. Boleh log in kalau ada account ataupun boleh view sebagai Guest. Lagi bagus kalau buat account, free je. 

2. SEARCH apa yang korang nak beli. Macam Shad, Shad dah lama nak beli mixer. So, taip mixer dekat bahagian carian di Lazada Malaysia App. Korang akan nampak beratus senarai mixer.

Lazada App Search

3. Bolehlah pilih yang mana berkenan. Maklumat barang ada dinyatakan untuk rujukan pembeli.

4. Dah siap pilih barang yang nak dibeli, terus tekan PROCEED TO CHECKOUT. Anda akan dibawa kepada paparan Shipping. Dekat situ bolehlah tulis alamat anda untuk penghantaran barang nanti.

Lazada App secure

5. Siap tulis alamat penghantaran (shipping), boleh klik dekat bahagian PROCEED TO PAY untuk teruskan pembayaran.

6. Seterusnya anda akan dibawa kepada paparan Payment. Untuk bayar secara tunai menggunakan MOLPay Cash ni, pilih 7-Eleven. Lepastu klik REVIEW ORDER. Akan naik semua maklumat barang, harga dan alamat. Kalau ada voucher Lazada Malaysia, boleh guna ya.

Molpay Cash 7-Eleven

7. Dah siap check semua alamat, barang, harga yang nak dibayar betul, boleh terus klik PLACE ORDER

8. Lepas klik Place Order tadi, anda akan dibawa kepada paparan Payment Instructions (MOLPay Cash). Korang kena screenshot tau Payment Instructions ni. Make sure yang korang screenshot tu ada Transaction ID dengan Verification Code ya. In case, tak sempat screenshot, jangan risau, ada backup dekat e-mail (that's why lagi bagus kalau you all buat akaun Lazada Malaysia, free ja).

Molpay Cash Lazada

9. Untuk buat pembayaran, anda boleh ke 7-Eleven berhampiran. Tunjuk Payment Instructions yang screenshot tadi dekat Cashier 7-Eleven, dan buat bayaran. Akan dapat dua resit lepas buat bayaran. Please take note that, MOLPay Cash ni valid selama 48 jam. Dalam masa 48 jam, kalau tak sempat buat payment, order anda akan dibatalkan.

Molpay Cash at 7-Eleven

10. Siap semua. Tunggu barang sampai ke rumah anda. Yeay. Tak sabar nak pegang mixer baru. Hehehe. Nanti dah sampai mixer Shad update sini. Hehe.

Updated: Dah selamat terima Hand Mixer dari Lazada Malaysia. Dua hari barang sampai. Thank you Lazada Malaysia.


Kesimpulan, Lazada Malaysia App memang sangat memudahkan dan MOLPay Cash sangat-sangat membantu bagi mereka yang tiada online banking. Beli belah secara online dan boleh bayar secara tunai di 7-Eleven. Senang kan. Happy shopping all. 

You May Also Like

3 Comment

  1. wah! senangnya nak shopping kat Lazada sekarang.. gi 7-E dah blh bayar utk barang Lazada..
    bagus2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, mudah bagi yang suka but bayaran tunai dan bagi yang tak ada online banking.

      Delete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You