SGshop “Jom Shopping!” Contest

by - June 20, 2017

Greetings​ and Assalamualaikum to all.

SGshop “Jom Shopping!” Contest. Bila dengar perkataan shopping saja, tak kira lelaki atau perempuan semua mesti teruja. Shad suka shopping sebab shopping ni macam terapi stress. Hilang stress bila shopping. Masa shopping hilang stress. Habis shopping stress balik, sebab duit habis. Haha. Siapa sama? Sila angguk. Hehe. Tapi hati-hati tau, kalau pergi mall pastikan korang dah set berapa yang nak belanja, bawak duit cukup-cukup je. Kalau tak set nilai nak belanja berapa, takut nanti membazir beli benda bukan-bukan. Kalau online shopping lagi lah kena set, karang tak sedar terlebih berbelanja. Maklumlah duit keluar hujung jari saja kan. Heww.

SGShop
Shop from China, Ship to Malaysia

Okey, cukup dulu intro mukhadimah ala tazkirah jangan membazir tu. Hehe. Hari ni Shad nak ajak korang berbelanja sambil berjimat. Jimat cermat kan amalan mulia. Hehe. Pernah dengar tentang SGshop tak? Kalau pernah, bagus. Selangkah untuk berjimat-cermat. Kalau tak pernah dengar lagi, mai dekat-dekat, Shad nak cerita, nanti boleh kita jimat sama-sama. Nak lagi jimat? Jom join SGshop “Jom Shopping!” Contest dari Blogger Ayue Idris. Nanti boleh shopping dekat SGshop.

SGShop

Apa itu SGshop?
SGshop is a Self-Serviced Taobao Shopping Platform. SGshop merupakan platform membeli-belah yang menjual barang-barang dari Taobou.com. SGShop membantu kita membeli pelbagai jenis produk dari Taobou.com ke Malaysia. Kalau nak tau, Taobou.com ni antara website online shopping terbesar di China yang menjual segala macam benda dengan harga yang murah dan berbaloi. 

Senang cerita, perkhidmatan laman web SGshop ni lagi memudahkan kita untuk beli barang dekat Taobou.com dan pos ke Malaysia. Boleh sahaja nak terus shopping di Taobou.com, tapi kalau korang faham Mandarin lah. Sebab semua dalam Bahasa Mandarin. SGshop guna Bahasa Inggeris and Malay. Hehe.

SGShop Goods Categories

Kenapa mesti beli di SGshop & Servis yang SGshop tawarkan?

  1. Menjual pelbagai jenis barangan dari Taobou.com yang kita sedia maklum menawarkan harga yang murah dengan kualiti terbaik. Memang rambang mata nak pilih! Banyak sangat, murah pulak tu.
  2. Website yang sangat mesra pengguna (user friendly) dan cara pembelian yang mudah. Dengan adanya Bahasa Melayu dan Inggeris, memudahkan lagi pembelian. Interface website pun simple and nice.
  3. Customer care/servis dan live chat yang sangat cekap dan pantas. Memang tip top. Sangat membantu dan mesra pelanggan
  4. Trusted Seller. Yang ni paling penting sekali. SGshop dipercayai ramai, dah dikenali di Singapore, Malaysia dan berkembang ke Myanmar. Barangan terjamin selamat, so tak ragu-ragu lagi dah nak shopping. 
  5. Cara pembayaran yang mudah dan pelbagai. Boleh topup credit, bayar melalui online banking, kad kredit dan lain-lain. 
  6. Order notification. Yang ni Shad paling suka, sebab setiap kali status order kita berubah (contohnya barang dah sampai warehouse atau ada masalah barang) kita akan dapat tiga pemberitahuan​. Dapat message, email dan akan terima notification dekat website SGshop. So boleh alert. 
  7. Daftar sebagai ahli, akan dapat 200 points, diskaun 10% shipping untuk first order, reward points untuk referrer (invite kawan), boleh kumpul point dengan setiap pembelian dan banyak lagi deals di website SGshop. 
  8. Jaminan refund cash in case item ada masalah (problematic order) atau kehabisan stok. 
  9. Ada 4 pilihan penghantaran/ shipping. Express(paling cepat), Air Shipping, Economy dan Sea shipping (paling murah). Bolehlah pilih yang bersesuaian dengan bajet. 
  10. Kalau nak dibandingkan guna agent Taobao, cas penghantaran SGshop jauh lebih murah.

Problematic order settle

Ha, betapa bestnya SGshop ni kan? Banyak benefits dan kelebihannya. Apa lagi, jomlah kita shopping. Memang banyak barang yang Shad nak beli lagi di SGshop. Shopping sekali tak puas, nak shopping lagi dan lagi.

3 Benda Yang Shad nak Beli di SGshop


Shad memang dah lama cari LED Ring Light ni. Rata-rata yang Shad survey dekat shopping site lain, harga dalam RM250 ke RM350 dan ke atas. Sangat idamkan LED Ring Light ni sebab memudahkan kerja Shad sebagai seorang Beauty Blogger untuk buat kerja-kerja blogging, vlogging, unboxing and reviewing, selfie dan banyak lagi lah.

Led ring light SGshop

Pencahayaan yang baik memainkan peranan yang sangat penting untuk menghasilkan gambar yang memukau, cantik dan jelas. Dengan adanya LED Ring Light ni, tak payah lah Shad susah-susah lagi cari lighting matahari serata tempat. Dah boleh snap gambar cantik sebab dah ada bantuan cahaya LED ni. Thank you SGshop, sebab Shad dah jumpa yang lebih murah dan semestinya berkualiti. 

Laptop Table fordable sgshop
Home bed table

Barang ke-dua yang Shad nak beli ialah meja multipurpose ni. Disebabkan Shad bekerja fully menggunakan laptop dengan kerja graphic designing, blogging dan writing memang sepenuh masa Shad dengan laptop. Umpama best friend dah. Bila ada meja multipurpose ni, bolehlah Shad bekerja anywhere anytime. Sebab meja ni boleh laras 360°, boleh lipat, bukak, ikut kesesuain tempat dan kegunaan. Atas katil pun boleh bekerja. Hardworking sungguh ni. Hehe. Sambil-sambil bekerja, sesekali nak rehatkan minda nak layan movie atas katil, pun boleh guna meja ni. 

SGShop computer desk
Barang ketiga yang Shad nak beli dekat SGshop ialah meja desktop yang cantik memukau ni. Seriously cantik sangat. Yes, SGshop ada jual perabot! Kebetulan Shad sekarang ni tengah renovate​ bilik tidur. Bilik tidur dah jadi bilik bekerja dah sebab penuh dengan segala benda design, barang makeup dan blogging. Dah macam studio pun ada jugak. Jadi, Shad perlukan meja baru yang lebih sesuai dan jimat space untuk diletakkan di dalam bilik tidur. Yeay, Shad terjumpa cabinet yang sangat cantik dengan harga yang murah di SGshop. Lagipun meja ni ada banyak ruang/compartment, boleh letak my makeup. Disebabkan meja ni cantik, boleh naikkan semangat Shad nak bekerja dan shopping online jugak. Hehe. 

Sebenarnyakan, banyak lagi barang yang Shad nak beli. Hehe. Satu-satu dulu okey Shad. Parcel yang beli dekat SGshop minggu lepas pun tengah on the way, nak membeli lagi? Nah, actually memang ada lagi barang Shad order dekat China warehouse. Hehe. Yes, I love shopping! Semua orang suka kan. Kalau ada rezeki, boleh Shad beli 3 barang idaman Shad ni. Terima kasih SGshop, sebab bantu Shad berjimat-cermat. Thank you Kak Ayue Idris and SGshop for the awesome contest and sponsor. How I wish I could be one of the winner. Wish me luck gaiys. Blogger, jom lah join. Mana tahu, rezeki kita menang. Amin.


SGshop Malaysia
Instagram : @sgshop_malaysia
Facebook : SGshop Malaysia

You May Also Like

12 Comment

  1. Replies
    1. Amin. Thank you Sally. I wish we both have luck to win this. Hehe.

      Delete
  2. Good luck ya Sha :) banyak tu RM500 hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good luck to you too Elih. Banyak kan, hehe. Kalau ada rezeki boleh shopping lagi. 😉

      Delete
  3. Replies
    1. Terima kasih Ejulz. Mintak2 ada rezeki menang. Amin. 😊

      Delete
  4. Good luck..joint jugak..moga kita terpilih antara 10 org pemenang tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Rezeki Ramadhan Raya lah kita bulan ni. 😊😊

      Delete
  5. Salam singgah sini .. menariknyaa led ring light tu.. utk kerja blogging memang penting benda macam ni .. all the best

    ReplyDelete
  6. Pempuan n online shopping ibarat bff hehe

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You