JBT Sebagai Pakej Pelancongan Pilihan ke Jepun

by - March 25, 2015

Greeting and Assalamualaikum to all.
Konniciwa!

JBT Sebagai Pakej Pelancongan Pilihan ke Jepun. Bagi seseorang individu yang mempunyai minat mendalam atau passion dengan melancong ini mungkin tidak kisah mengeluarkan duit lebih semata-mata untuk pergi melancong ke destinasi pilihan. Getting the Best and Low Price merupakan sesuatu bonus bagi traveler. Pengembaraan dengan harga budget sememangnya lebih berbaloi.

Kenapa Jepun? Haaa, entry-entry sebelum ni Shad ada ceritakan serba sedikit kenapa dan apa yang uniknya Jepun [LINK] untuk dijadikan sebagai destinasi pelancongan utama. Yang dah pernah menjejakkan kaki beberapa kali ke Jepun pun tak jemu nak ke Jepun lagi sekali, inikan pula yang baru pertama kali. Teruja habis! Nak tau apa yang menarik tentang Jepun? Bolehlah terjah dan baca entry [Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama].

japan budget trip

Rasanya semua maklum kot yang Jepun ni antara negara yang mahal kalau nak pergi pun. Memang fikir banyak kali kalau nak pergi pun kan. Mana nak dapatkan pakej pelancongan ke Jepun dengan harga budget ni? Tak lain dan tak bukan mestilah dengan Japan Budget Trip (JBT). Ape tu, ha tak kenal maka tak cinta, jom lah berkenalan sikit dengan JBT.

Ayaharif No Tabi

“Ayaharif No Tabi” berasal dari Bahasa Jepun yg bermakna “Pengembaraan Ayaharif”. JBT pula adalah ringkasan dari “Japan Budget Trip”, satu pakej pelancongan yang diusahakan oleh Ayaharif. Blog ini akan memaparkan trip dan perjalanan oleh Ayaharif sama ada dengan family (personal trip) atau bersama peserta-peserta yang mengambil pakej dari JBT. - http://ayaharif.blogspot.com/


Kenapa harus memilih JBT Sebagai Pakej Pelancongan Pilihan ke Jepun? Here the reasons :

1. Trip Budget ke Jepun yang Berpatutan

Kenapa shad cakap berpatutan, ha sini nak story, harga yang ditawarkan oleh JBT untuk kebanyakan pakej less than 2k untuk 6D5N. Harga yang ditawarkan dah termasuk penginapan (accommodation), pengangkutan (transportation), Travel Insurance dan Guide. Nak travel pergi Jepun, memang mahal, semua tahu. Nilai tukaran mata wang Yen Jepun dengan MYR lebih kurang Y1000 = RM30.75 (last check pada 23.3.2015). Penginapan dekat Jepun semalam lebih kurang RM170 - RM300*kalau korang pandai dan rajin cari lagi, maybe boleh dapat lagi murah lah. Transportation pun boleh tahan jugak harga dia. Dengan JBT, korang dah tak payah pening-pening dah nak fikir semua-semua tu. Dah ditanggung beres.

2. Tempat yang dilawati juga sesuai dengan harga yang ditawarkan.

6 hari 5 malam memang lah tak sempat kalau nak menjejak segenap pelusuk Negara Jepun tu. Even in Malaysia pun, mungkin ada yang tak pernah lagi ke Langkawi walaupun hidup dah berpuluh tahun di Kedah. Kan. Bagi Shad, JBT menawarkan pakej yang bersesuaian dengan harga dan tempat yang ingin dilawati. Antara tempat-tempat menarik termasuklah, Kyoto, Mount Fuji, Tokyo Disneyland, Karuizawa Shopping Plaza, Kansai, Osaka dan banyak lagi pakej dan tempat yang menarik.

japan budget trip

Banyak pakej yang ditawarkan untuk anda, sama ada nak pergi time ada salji, bunga sakura, spring, autumn dan lainnya. Tinggal pilih je. Kalau nak tengok lagi pakej-pakej lain yang ditawarkan sepanjang tahun oleh JBT, boleh terjah di blog http://ayaharif.blogspot.com/ ataupun PM je dekat FB diorang, service pantas hokkey.

japan budget trip

3. More than 5 years Experience

This is a good point here. Pakej pelancongan JBT merupakan trusted trip to Japan. Feedback dan review yang diberikan oleh peserta yang mengikuti pakej pelancongan ke Jepun dgn JBT semuanya positif. Dan anda jangan risau tersesat ke apa ka kat sana ye, sebab  Team JBT ni sememangnya berpengalaman dalam mengendalikan pengembaraan ke Jepun.

Nah, review ni Shad snipping tool dekat page Japan Budget Trip, the best trip ever tu uollss. Review dari seorang peserta yang mendapat pengalaman yang amat berbeza. Dapat merasai kehidupan masayarakat Jepun dan mencuba segala macam pengangkutan awam di sana membuatkan peserta ini ingin menyertai lagi trip untuk next season.

japan budget trip


Nak baca lagi review dari peserta? Ni ha, boleh pi terjah link ni [Jom pergi Jepun dengan Japan Budget Trip (JBT)], sure korang tak ragu-ragu dah nak pi melancong ke Jepun dengan JBT.

4. Berorganisasi dan Teratur

Kalau korang terjah page JBT dekat Facebook, ataupun view ig Japan Budget Trip, korang akan nampak diorang post gambar yang ada sesi briefing, di mana peserta akan diberi taklimat berkenaan dengan perjalanan di Jepun nanti. Dengan adanya sesi briefing ni menunjukkan yang JBT ni sangat berorganisasi dan teratur kan. Tak ada lah nanti kita terkapai-kapai sensorang, ikut je mana tour guide nak bawak kan. Dalam sesi briefing tu jugak, ada sesi suai kenal dengan peserta-peserta lain yang ikut serta trip tu. Melancong sambil menambah kenalan, kan ke best macam tu. Jauh perjalanan, luas pemandangan, tambah kenalan. Cewaahh.

5. Tour Guide Fasih berbahasa Jepun

Maklum mengetahui yang penduduk negara Jepun sememangnya sngat berbangga dengan bahasa ibunda mereka. Hampir 98% penduduknya bertutur dengan bahasa Jepun. Nak jumpa dengan orang Jepun yang berbahasa Inggeris memang sangat susah. Di sinilah pointnya, tour guide JBT ni fasih berbahasa Jepun uolls, dengarnya mereka ni dulu study dekat Jepun. So, dah tak perlu risau dah part komunikasi dengan orang Jepun. Selesai satu masalah. Hehe.


japan budget trip

6. Pantas dan Efficient

Pernah tak korang hantar e-mail/pm/whatsapp mana-mana agen travel sebelum ni? Tak pun online seller ke kan, korang rasa kalau that person tu tak balas korang punya reply sampai sebulan, even seminggu pun, korang nak tunggu lagi ke? Dan kalau that person reply pun after one week tu, korang rasa korang ada hati lagi ke tak nak cooperate. Hehe. Kalau Shad lah, bye bye je lah. So, nak bagitau kat sini JBT tak macam tu. Cuba korang try pm diorang dekat FB/hantar e-mail, tengok berapa masa yang Team JBT ambil untuk reply pm/e-mail uolls. Hehe (Jangan marah ye JBT, nak testing2 tengok). Tak sampai sehari dan berbalas anda punya pm.e-mail tu. Dan lagi satu, efficient nya JBT ni sebab diorang ada banyak talian perhubungan. Personal Message(PM) di facebook, blog, e-mail dan whatsapp untuk berhubung. 

Maklumat lanjut :


Information, tips and package to travel in Japan. 
Email : japanbudgettrip@gmail.com or whatsapp 013-3417178

japan budget trip

So, kepada mereka yang rasa macam tak berapa berani nak melancong gaya backpackers tu, boleh la join pakej pelancongan dengan JBT. Travel dengan tour guide ni dah tak payah fikir dah pasal itinerary, nak book hotel bagai lagi kan. Ya, mungkin banyak tour guide kat luar sana, tapi make sure korang cari, search yang betul-betul boleh dipercayai okkey. Kang naya je kena tipu. Kenapa Shad gigih sangat ni kan, weh sapa tak gigih, kalau betul satu hari nanti kita nak g travel dengan agen/tour guide, benda pertama yang perlu tengok adalah TRUST. Baca review dan feedback dari peserta dan lain-lainnya. So, kenapa pilih JBT, sebab it's 5 stars, tip top punya pakej and services. Ha tudia, (puji melambung weh), ikhlas.. Sebab memang bagus pun. Jom ler kita menabung sesama, nanti boleh la fly ke Jepun sesama dengan JBT. Hehe. Sayonara!


Penaja Utama : Japan Budget Trip

Penaja Bulanan/Saguhati
  1. Travelog.my
  2. Azeni Ahmad
  3. Hawwa Firdaus
  4. Sitizan
  5. eXplorasa
  6. Travel And Foods Blog
  7. Kisahtatie
Hadiah Utama: 1 Package ke Jepun bersama JBT

Hadiah Bulanan

Tempat pertama : Hadiah saguhati bernilai RM200
Tempat kedua : Hadiah saguhati bernilai RM150
Tempat ketiga : Hadiah saguhati bernilai RM100
Tempat keempat : Hadiah saguhati bernilai RM50
Tempat kelima : Hadiah saguhati bernilai RM30

You May Also Like

10 Comment

  1. good luck shad, mesti best gile kalau dapat pergi jepun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Sis Hajar :D
      kannnn, senym sampai telinga.. :D

      Delete
  2. good luck ye shad!

    tapi kan.. pakej ni mmg murah la.. boleh di shorlisted kan ni utk holiday ke japan..


    Jemput jenguk ietams yerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak.. doakan shad ye.. mana tahu boleh bawak balik ole2 dari
      Jepun pulak ke kan.. hehe.. masuk dalam senarai pakej pelancongan ... :D

      Delete
  3. Kalau dah murah mmg kena grab ler jawabnya.......;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wink.. wink.. kan kak.. rugi tak grab.. :D
      alang2 air asia tengah wat promo tiket murah tu.. hehe

      Delete
  4. kami sokong dan doakan dari belakang.. moga ada rezeki ke sana..
    jadi ingat2 kami kat sini ehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. terima kasih CT.. hehe.. kalau ada rezeki, amin..
      kalau tak ad rezeki kita, rezeki org lain dak.. hehe.. always remember
      my supporter... kekeke :D

      Delete
  5. Good luck.shad... semoga.berjaya n dapat p sana... akak tumpang gembira ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak ekin.. hehe.. berentap dengan blogger2 pemes, kalau ada rezeki, dapatla menjejak negara matahari terbit itu.. dah alang-alang tak start keje lagi ni kan, boleh la nak pi mana2 pun, tak ada commitment lain lagi setakat ni.. :D Sabtu ni ingat nak g walk-in interview.. hehe :D

      Delete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You