CABARAN NOVEMBER #6 : 11 Jenis Buah yang di Sukai

11:00 PM

Greetings and Assalamualaikum to all

CABARAN NOVEMBER #6 : 11 Jenis Buah yang di Sukai

1. Strawberry
Sangat-sangat menggoda dengan kaler dia yang merah tu. Pergi Cameron
wajib beli ni kan. Tak beli tak sah. 


2. Apple
An Apple a Day, Keep the Doctor Away, hehehe. Jus apple memang sedap.
Kalau pergi kedai makan, memang slalu beli ni, ambik gelas besar punya. Huhuhu.

3. Manggis
Kat rumah ayah dengan mak ada tiga pokok manggis kat keliling rumah. 
Bila musim dia, memang senyum lebar leerr..

4. Mata Kucing

5. Limau Cemboi
Kat tepi rumah ada sepokok, ayah tanam, hehe. Ayah saya memang suka dengan
pokok-pokok ni semua. Tu sebab dia keja dengan Jabatan Perhutanan kot. Hehehe.

6. Pisang
Buah ni memang suka kalau buat goreng pisang ataupun cekodok, sedapnyaa..

7. Mempelam/ Mangga
Yang ni memang tak leh challenge la, sedap sangat-sangat. Masam-masam manis gitu.


8. Amra/Kedondong
Suka jugak buah nih. Sedap makan cicah dengan garam belacan

9. Tomato puri
My Weekend Salad. Hehehe.. 

10. Jambu Air
The very the suka laaahhh... Kat rumah Pak Ngah kite ada sepohon macam ni yang
memang lebat giler buah dia. Suka buah ni, dah la comel-comel lak tu.


11. Dokong
Suka jugak-jugak buah ni. Ayah tanam, ada 3 pokok kat sekitar rumah.
Rumah kampung kan, memang seronok la tanam pokok buah-buahan dan sayur.

The Challenges :

CABARAN NOVEMBER #8 : 11 Petikan Quote yang Membawa Erti
CABARAN NOVEMBER #9 : 11 Buah Novel yang Ingin di Baca
CABARAN NOVEMBER #10 : 11 Jenis Bunga yang di Sukai
CABARAN NOVEMBER #11 : 11 Sikap yang di Benci

You Might Also Like

4 Comment

  1. banyaknyeeee buah dekat rumah. bestnye. dulu kat rumah nenek aje ade rambutan ciku limau yang kulit hijau tu and jambu susu.. tapi semua da tebang sebab buat rumah baru.. skarang tanam rozel aje.. nanas ade gak. sedapnyeeeeee buah..!! CT suka semua..

    ReplyDelete
  2. pelam dengan kedondong tu memang sedap kalau buat jeruk.hehe

    ReplyDelete
  3. mangga my febret kak ekin... hihihi...

    ReplyDelete
  4. Tomato puree???
    Haaaa lebih kurang je fav kite shad...
    mmg suke mate kucing jambu air mempelam pisang tu klau bt cekodok mmg suke la

    ReplyDelete

Greetings and Assalamualaikum...
Sila tinggalkan komen anda di sini..
Will pay a visit back! Thank You

Informasi

Travel & Beauty Blog

Sponsored